فروشگاه اینترنتی کیدی بوک | مرجع کتاب کودک و نوجوان | وارد شوید | ثبت نام کنید

معیار های انتخاب کتاب مناسب

تاریخ: ۴ آذر ۱۴۰۰
بازدید 118

معیار انتخاب کتاب مناسب و باب سلیقه مان چیست؟

اینکه چه کتابی جهت مطالعه انتخاب کنیم و چه فیلتر هایی برای انتخاب خودمان در نظر بگیریم مسئله ست که به شدت حائز اهمیت هست. خیلی اوقات ما دچار سردرگمی میشویم و با کم دقتی کتابی رو انتخاب میکنیم که بعد ها از انتخاب خود دچار پشیمانی و دلسردی میشویم. همچنین این مسائل در دراز مدت میتواند باعث دور شدن ما از کتاب و کتابخوانی شود!

کیدی بوک قصد دارد تا شمارا با این معیارها آشنا کند.

 

موضوع و محتوا

در قدم اول باید به میل شخصی خودمان دقت کنیم ؛ قطعا هر کدام از ما به موضوعات خاصی علاقه داریم و خواندن کتاب هایی با این موضوعات برایمان لذت بخش خواهد بود. این مسئله برای کسانی که به تازگی شروع به کتاب خوانی کرده اند یا حداقل بسیار اندک کتاب میخوانند اهمیت بیشتری دارد.

رده سنی مخاطب

خب با توجه به موضوع و محتوا بدون اینکه به راهنما مراجعه کنیم میتوانیم بسنجیم این کتاب مناسب چه رده سنی است. البته امروزه استاندارد هایی برای این موضوع اتخاذ می‌شود و کتاب ها در رده سنی کودک ، نوجوان ، و بزرگسال به بازار ارزه میشوند.

حجم و مقدار

ما باید به سطح و سرانه کتاب خواندن شخص توجه کنیم و کتاب مناسب را انتخاب کنیم. منطقی نیست که برای اشخاص مبتدی و تازه کار کتاب با حجم و تعداد صفحه زیاد انتخاب شود. صفحات زیاد و طولانی شدن کتاب بسیاری از افراد را از خواندن کتاب دلسرد و ترد میکند.

کاربرد و بهره وری

توجه داشته باشید که موضوع و محتوا کتاب چه مقدار و در چه زمینه ای به ما کمک میکنند و بر اطلاعات ما می افزاید. مطالعه هدفمند بسیار مسئله مهمی است ؛ این امر همچنین سبب تداوم کتابخوانی ما هم می‌شود. بهتر است با توجه به زمانی که برای مطالعه میگزاریم بیشترین حد بهره وری را داشته باشیم.

جلد و طراحی

زیبایی ظاهری و جاذبه ای که طرح ها و جلوه های گرافیکی استفاده شده به کتاب میدهند معمولا به زبان ها نمی آید. شاید به ذهن هم نرسند ؛ اما تاثیر به سزایی که این جلوه ها بر جذب مخاطب ، تداوم کتاب خوانی و میل به خواندن کتاب میگزارد. با توجه به پیشرفت های صنعت چاپ و طراحی ، در حال حاضر نمونه های فراوانی از کتاب هایی موجود می‌باشند که جذب مخاطب چشمگیری با سرمایه گذاری در زمینه جلوه ها ظاهری داشته اند.

در پارت اول معیار های انتخاب در خدمت شما بودیم.

منتظر انتشار پارت دوم معیار ها باشید.

kidibook

دیدگاه‌ها

تمامی حقوق این سایت متعلق به کیدی بوک می باشد.

Copyright © 2020 Kidibook