فروشگاه اینترنتی کیدی بوک | مرجع کتاب کودک و نوجوان | وارد شوید | ثبت نام کنید

افزایش قدرت تخیل کودکان با داستان برای خواب

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
بازدید 255
قدرت تخیل کودکان

افزایش قدرت تخیل کودکان با داستان برای خواب:

کودکان در سنین کودکی توانایی بیشتری برای تخیل دارند اما مهم است که قدرت تخیل و خیال پردازی آن ها تقویت و کنترل شود. یکی از راه هایی که کمک می کند تا قدرت تخیل کودکان افزایش پیدا کند، داستان برای خواب است.
داشتن قوه تخیل قوی برای کودکان در دنیای امروز که ممکن است شرایط زندگی بر روی آن ها هم تاثیرات مخربی بگذارد، می تواند شادی آفرین باشد. کودکان با تخیل دنیای شادتر و زیباتری خواهند داشت. به همین دلیل بهتر است والدین به دنبال راه هایی برای تقویت قدرت تخیل کودک خود باشند.
توجه کردن به تخیل کودکان امر مهمی است. به طوری که کودکان باید از قدرت تخیل سالمی برخوردار باشند تا دچار تشویش و اضطراب نشوند. از طرفی قدرت تخیل آن ها نباید به گونه ای باشد تا باعث شود به خودشان یا دیگران آسیبی وارد کنند. به همین دلایل داستان برای خواب می تواند راه حل موثری برای افزایش قدرت تخیل کودک باشد. علاوه بر آن، از این طریق می توان علاوه بر پرورش و کنترل، قدرت تخیل آن ها را کنترل کرد.
از طرفی تخیل راه حل مناسبی برای آموزش است. تخیل می تواند در پرورش کودکان موثر واقع شود. از طریق داستان برای خواب و تاثیر آن در قوه تخیل، می توان پند و آموزش های مفیدی را به کودکان انتقال داد. آموزش از این طریق سبب می شود تا کودکان در آینده در صورت مواجه شدن با مشکل، از طریق تفکر و قدرت تجزیه و تحلیلی که در کودکی کسب کرده اند، بتوانند به راه حل سودمند و مفیدی برسند.

راه حلی برای خواباندن کودکان:

خواباندن کودکان کار دشواری است زیرا آن ها همواره به دنبال فرار کردن از خوابیدن هستند. بسیاری از والدین با فرزندان خود که مقاومت زیادی در برابر خوابیدن دارند، دچار مشکل می شوند. داستان برای خواب، راه حل مناسبی برای برطرف کردن این مشکل است.
والدین با داستان برای خواب، کودکان را علاقه مند به خوابیدن می کنند. به طوری که کودک با داستان و موقعیت هایی که قبل از خواب خلق می شود، تشویق می شود تا به رختخواب بیاید و به داستان گوش فرا دهند.
والدین از این طریق می توانند علاوه بر جلوگیری از تلاش های بیهوده برای کشاندن آن ها به تخت خوابشان، از سریع و راحت به خواب رفتن فرزندانشان هم اطمینان حاصل کنند.

احساس صمیمیت و نزدیکی بیشتر فرزندان با داستان گفتن قبل از خواب:

حس خوبی که از رابطه بین والدین و فرزندان در هنگام کتاب خواندن و خواندن داستان برای خواب در کودکان به وجود می آید، می تواند لحظاتی فراموش نشدنی را برای هر دوی آن ها به وجود بیاورد. خاطراتی که از این داستان گفتن ها و شنیدن ها ثبت می شود باعث صمیمیت و به وجود آمدن احساسات قوی و مثبت بین فرزندان و والدین بیشتر شود.
والدین می توانند با خرید کتاب داستان برای خواب کودکان خود به صورت اینترنتی در به وجود آمدن و ثبت این خاطرات سهیم باشند.

تربیت و آموزش از طریق داستان برای خواب:

قبل از خواب و در هنگام شنیدن داستان، زمان مناسبی برای آموزش به کودکان از طریق داستان گفتن است. در این زمان والدین می توانند با خلق موقعیت های پند آموز و مفید در داستان، موقعیت مناسبی برای تربیت و آموزش کودکان خود فراهم کنند.
ذهن کودکان در این زمان از شب آماده برای رویاپردازی و داستان سرایی است.کودکان با شنیدن داستان و قرار گرفتن در موقعیت های مختلف از طریق خیال پردازی، فرصتی برایشان فراهم می شود تا چیزهای زیادی بیاموزند. والدین و اطرافیان کودک با استفاده از این فرصت می توانند شرایط مناسبی برای آموزش و تربیت فرزند خود فراهم کنند.

kidibook

دیدگاه‌ها

تمامی حقوق این سایت متعلق به کیدی بوک می باشد.

Copyright © 2020 Kidibook