فروشگاه اینترنتی کیدی بوک | مرجع کتاب کودک و نوجوان | وارد شوید | ثبت نام کنید

معیارهای انتخاب کتاب خوب (پارت دوم)

تاریخ: ۱۰ آذر ۱۴۰۰
بازدید 154

در ادامه مقاله (معیار های انتخاب کتاب مناسب) به چند موضوع که میبایست بین فیلتر های ما جهت انتخابمان باشد اشاره خواهیم داشت. امیدواریم مطالب مفید و دانش و استعداد شخصی
سطح محتوا کتاب قطعا باید زیر ذره بین ما باشد ؛ همچنین می بایست سطح و بار علمی خود را در نظر گرفته و در نهایت مقایسه کرد.
ما با خواندن کتاب پایین تر از سطح علمی خودمان در واقع وقت خود را تلف کرده ایم ؛ همچنین خواندن کتاب در سطوح پیشرفته هم هیچ بهره ای برا ما ندارد و باعث دلسردی نیز خواهد شد.

قیمت کتاب

سعی کنید همیشه بودجه مشخصی جهت مطالعه دوره ای خود تعیین کنید ؛ با توجه به موضوع مطالعات ما تقریبا رنج قیمت کتاب های این دسته مشخص است.

با برنامه ریزی و توجه به مقدار بودجه اختصاص داده شده میتوان خرید به صرفه ای داشت.

گیرایی متون

همه فهم بودن و گیرایی متن بسیار در مطالعه مطلوب و لذت بخش موثر است. اگر قصد انتخاب کتاب های نوشته نویسندگان خارجی را دارید ، در انتخاب مترجم حساس تر شوید و مترجمان خوب و باتجربه را انتخاب کنید تا درگیر پیچیدگی های متون نشوید.

 

کاربردی بودن مطالب کتاب

دقت فرمایید بهترین نوع مطالعه مطالعه هدفمند به منظور فراگیری چیزی از مطالعه است تا در کنار لذت مطالعه چیزی هم یاد بگیریم.

اگر مطالعه کاربردی باشد و به دانش و مهارت ما در هر زمینه ای بیفزاید انتخاب خوبی داشته ایم.

 

سبک نگارش

سبک یا شیوه ی نگارش هر کتاب، نشانگر روش نگارنده اش است و جنبه ی فردی دارد. سبک نویسندگی خوب، به طرح، موضوع و بازیگران بستگی دارد. کودکان، چنانکه گفته شد، در داستانهای خود، عمل و فعالیت را دوست می دارند و سبکی را ترجیح می دهند که حاکی از جنب و جوش باشد.

قطع

قطع کتاب، عامل مهم دیگری در انتخاب کودک به شمار می رود زیرا کودک، کتابی را که زیبا و خوشایند باشد برمی گزیند.

 

 

کیدی بوک در زمینه کتاب های کودک به صورت تخصصی در حال فعالیت میباشد و شما میتوانید انواع کتاب های کودک را از سایت کیدی بوک تهیه کنید.

برچسب‌ها:

kidibook

دیدگاه‌ها

تمامی حقوق این سایت متعلق به کیدی بوک می باشد.

Copyright © 2020 Kidibook