فروشگاه اینترنتی کیدی بوک | مرجع کتاب کودک و نوجوان | وارد شوید | ثبت نام کنید

کتاب و کودک

تاریخ: ۱۳ آذر ۱۴۰۰
بازدید 95

کتاب خواندن برای کودک چه فوایدی دارد؟

با توجه به سنین حساس کودکان ، بالا بردن سطح آگاهی و ارزش های کودکان در این سنین از مهمترین مسائل پیش روی والدین است. یکی از مهمترین ابزار ها برای بالا بردن این سطح آگاهی کتاب است.

کتاب میتواند در قالب های مختلف و با توجه به رده سنی فرزند وعلایق کودک در دسترس کودکان قرارگیرد.

در این مقاله گروه کیدی بوک قصد دارد تا شمارا با تاثیر کتاب بر کودک آشنا کند.

1-بهبود روابط

استفاده از کتابهای قصه در سنین پایین برای کودکان ، باعث بالا بردن دایره لغوی کودک و تقویت ساختار جملات کودک میشود. همچنین کتاب خواندن  برای نوزادان تقویت قدرت تکلم و آشنایی با لغات جدید تر میشود.

2-رشد عاطفی و اجتماعی

با خواندن کتاب شما میتوانید به پیشرفت کودک در تفکر و بیان احسات کمک کنید ، تا کودک در تصمیم های خود احساس و عقل را مکمل یکدیگر قرار داده و بهترین تصمیم را بگیرد.

3-تبدیل عادت

قصه های شبانه برای کوکان میتواند منجر به تبدیل عادت کتابخوانی در سنین بالاتر و قسمتی از زندگی کودک در آینده شود. همین امر باعص میشود تا کودک در دوران نوجوانی و جوانی نیاز به هدایت شما برای کتابخوانی نداشته باشد.

4-آرامش ذهنی

حواندن کتاب های قصه برای کودکان قبل از خواب سبب افزایش و خوابی راحت و آرام شود. حتی اگر فرزند شما برانگیخته و پریشان باشد ، با شنیدن کتاب آرامش ذهنی او باز میگردد و میتواند خوابی آرام را تجربه کند.

5-افزایش دانش و بهبود شخصیت

خواندن و شنیدن داستان های مختلف ، سبب آشنایی کودک با مسائل و شرایط مختلف میشود. این شناخت ، کمک میکند تا کودک در برخورد با مسائل برداشت درسی داشته باشد. همچنین مواجه شدن با شخصیت های مختلف داستان های کتب باعث شکل گیری شخصیت کودک در سنین پایین میشود.

والدین گرامی ، کیدی بوک به شما پیشنهاد میکند تا کودکان خود را در سنین پایین تر به کتابخوانی ترغیب کنید تا این عادت شایسته در بزرگسالی نیز همراهشان باشد.

امید است ، با ترویج سنت کتابخوانی سطح آگاهی اجتماعی و شخصیتی و علمی افراد بالا برود و سطح زندگی بهتری را تجربه کنیم.

 

برچسب‌ها:

kidibook

دیدگاه‌ها

تمامی حقوق این سایت متعلق به کیدی بوک می باشد.

Copyright © 2020 Kidibook