فروشگاه اینترنتی کیدی بوک | مرجع کتاب کودک و نوجوان | وارد شوید | ثبت نام کنید

موضوعاتی که در کتاب روانشناسی کودک در نظر گرفته می شود

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: ۱ تیر ۱۴۰۱
بازدید 369
روانشناسی کودک

موضوعاتی که در کتاب روانشناسی کودک در نظر گرفته می شود:

کتاب روانشناسی کودک به ابعاد متفاوتی از روحیات و عملکرد های کودکان می پردازد و شامل موارد زیادی می شود. در این کتاب ها به بررسی مشکلات روحی، روانی و رفتاری کودکان پرداخته می شود. علاوه بر آن به پیشگیری و درمان بسیاری از این مشکلات نیز کمک می کند.

یکی از مسائلی که در این کتاب روانشناسی کودک به آن می پردازد، بررسی نیازهای کودکان از همان سال های ابتدایی زندگی آن ها است. کودکان هم مانند هر انسان دیگری از یک سری نیازهایی برخوردار هستند که باید شناخته شود. شناختن این نیاز ها به والدین کمک می کند تا والدین در محیطی آرام و بدون استرس به رفع نیاز های کودکان خود بپردازند. به طورکلی شناختن و بررسی نیازهای کودکان تاثیر زیادی در تقویت روحیه و نشاط آن ها دارد.

در این کتاب روانشناسی کودک، به ابعاد مختلفی از احساسات و عواطف کودکان در قالب موضوعات مختلف می پردازد. یکی از راه هایی که می توان با کتاب ها و موضوعات مختلف در حوزه کتاب روانشناسی کودک آشنا شد، جست و جوی اینترنتی کتاب است. والدین با مراجعه به سایت های مختلف، آشنایی بیشتری با این کتاب ها پیدا می کنند و می توانند با شناختن فرزندان خود، با عواطف فرزندان خود نیز بیشتر آشنا شوند. علاوه بر همه این ها، در شناخت رابطه و پیشرفت آن، بین والدین و فرزندان نیز تاثیر بسزایی دارد.

ضرورت آشنایی با علم روانشناسی کودک:

آشنایی با ذهن، احساسات و رفتار های کودکان در دوران کودکی از اهمیت زیادی برخوردار است. آشنایی و داشتن دانش کافی از اصول ابتدایی روانشناسی به افراد به خصوص والدین کمک می کند تا از بسیاری از آسیب های روانی که ممکن است از همان دوران کودکی به فرزندانشان وارد شود، جلوگیری کنند.

کتاب روانشناسی کودک به والدین کمک می کند تا با شناختن علایق و استعدادهای فرزند خود به آن ها در جهت رشد و پرورش آن ها کمک کنند. مسلم است که این دانش در دراز مدت بر توانایی ها و قابلیت های کودکان برای ادامه زندگی تاثیر زیادی می گذارد.

خرید کتاب روانشناسی کودک به اطرافیان کودکان به خصوص والدین یادآوری می کند که تنها چیزی که باید برای سلامت آن ارزش قائل شوند، جسم فرزندشان نیست. آن ها با نداشتن دانش و آگاهی لازم و کافی درباره فرزندشان به خصوص در زمان هایی که فرزندشان در موقعیت سختی قرار دارد، ممکن است به او آسیب زیادی وارد کنند.

در خیلی از این موارد این آسیب ها ممکن است به صورت ناخودآگاه از طریق والدین به کودکان وارد شوند. بزرگ ترین دلیلی که به وجود آمدن این آسیب ها می تواند داشته باشد، دانش اندک والدین از روان و احساسات فرزندشان است. از این رو علم روانشناسی برای کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

مطالعه درباره ابعاد مختلف روانشناختی کودکان:

یکی از لازمه های شناخت کودکان، مطالعه در مورد آن ها است. در این موارد نباید صرفا به این دلیل که ما خودمان هم زمانی کودک بودیم پس احساسات و رفتارهای کودکان را درک می کنیم، اکتفا کنیم. علم روانشناسی کودک ابعاد مختلفی از لحاظ جسمی، روانی، احساسی، توانایی ها، استعداد ها، قابلیت ها و… کودکان را بررسی و مطالعه می کند. دانش ما در این موارد ناکافی و کم است.

مطالعه این علم از طریق مطالعه کتاب روانشناسی کودک باید برای خانواده ها از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد. مطالعه در این علم به همه افراد کمک می کند تا با استفاده از کتاب روانشناسی کودک در دنیایی سالم از لحاظ روانی با یکدیگر همزیستی داشته باشیم.

تربیت و فرزندپروری هم در هر جامعه و نهادی بسیار مهم و با ارزش است. مطالعه ابعاد مختلف روانشناختی کودکان فرصت فرزندپروری صحیح را برای داشتن جامعه ای سالم، برای همه فراهم می آورد. همه خانواده ها می توانند با افزایش آگاهی و دانششان، با پرورش روان سالم فرزندانشان، در جهت هدایت و توسعه جامعه ای سالم نقش داشته باشند.

kidibook

دیدگاه‌ها

تمامی حقوق این سایت متعلق به کیدی بوک می باشد.

Copyright © 2020 Kidibook