فروشگاه اینترنتی کیدی بوک | مرجع کتاب کودک و نوجوان | وارد شوید | ثبت نام کنید

آشنایی با داستان کودک

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
بازدید 50
داستان کودک

آشنایی با داستان کودک:

برای شناخت کتاب داستان کودک باید اول به شناخت درستی از کتاب های کودک برسیم و سپس به خرید کتاب داستان کودک بپردازیم. کتاب داستان کودک خوب، کتابی است که به همه جنبه هایی که برای شناخت و پرورش کودک نیاز است، بپردازد.
در این کتاب ها باید علاوه بر جذابیت های بصری، دارای محتوای مناسبی هم برای تربیت کودکان باشد. اما نباید از سرگرم کننده بودن این کتاب ها برای کودکان غافل شد. از آنجایی که ذهن کودکان از همان دوران رشد و پرورش می کند، پرداختن به کتاب هایی با موضوعاتی که خلاقیت و پرورش کودکان اهمیت بدهد، بسیار مهم و با ارزش است. در نتیجه در انتخاب و خرید کتاب داستان کودکان حتما به نکات گفته شده توجه لازم را داشته باشید. چه بهتر است که والدین خرید کتاب داستان برای کودکان را با راهنمایی و الگوهای درست تربیتی برای کودکان و نوزادان انجام دهند. قرار دادن الگوی مناسب و راهنمایی گرفتن از افراد یا سایت های متخصص نیز می تواند به والدین در خرید کتاب کمک کند.

تهیه کتاب داستان کودک:

تا مدت زمان زیادی تهیه کتاب کودک کار دشواری بود. به صورتی که پیدا کردن کتاب داستان کودک مناسب برای رده های سنی مختلف کار سختی بود. اگر هم کتاب هایی پیدا می شد، بسیاری از آن ها از محتوای مناسبی برخوردار نبودند.
مهم ترین نقش را برای تهیه و خرید کتاب داستان کودک، خانواده، آموزگار یا مربی ایفا می کنند. دلیل آن هم مشخص است. در این مواقع بیشتر والدین یا بزرگ تر کتاب ها یا محتواهای مناسب برای کودکان را انتخاب می کنند. در این میان هم کتاب های زیادی منتشر شده اند که با اینکه از ظواهر کتاب مشخص است که برای کودکان منتشر شده اند اما محتوای مناسبی برای کودکان ندارند.
هم چنین در بسیاری از شهرهای ایران امکان تهیه انواع و اقسام کتاب های گوناگون به خصوص کتاب داستان کودک و به طور کل کتاب برای کودکان سخت و دشوار است. متاسفانه اکثر افراد در این مواقع باید به شهرهای بزرگ تری که از امکانات بیشتری برخوردار هستند، بروند. البته که حتی در این شرایط هم پیدا کردن کتاب مورد نظر کار سختی است. درست در این مواقع است که تهیه و خرید کتاب داستان و در کل خرید کتاب به صورت اینترنتی اهمیت پیدا می کند. در این مواقع بهترین و ساده ترین راه خرید کتاب داستان کودک به صورت اینترنتی است. شما به این شکل به راحتی می توانید در هر جایی که هستید، کتاب مورد نظر خود را سفارش دهید و از کیفیت آن هم اطمینان حاصل کنید.

کتاب داستان برای کودکان:

کتاب خواندن برای کودکان در آموزش و پرورش آن ها برای کسب مهارت های گوناگون بسیار مهم است. این داستان ها برای کودکان به گنجینه ای از خاطرات و داستان ها تبدیل می شود که تا سال ها نمی توانند آن ها را فراموش کنند. همه ما خیلی از داستان هایی را که از بچگی برایمان تعریف می کردند را هنوز هم به خاطر داریم.
خرید کتاب داستان کودک، کودکان و نوجوانان ما را با دنیایی از داستان ها و کلمات آشنا می کنند. در این میان نباید فراموش کرد که برای خرید کتاب داستان کودک باید وقت و اهمیت ویژه ای قائل شد. مسئله انتخاب کتاب برای کودکان به قدری مهم و با اهمیت است، که ممکن است تا سال ها تاثیر آن را در روحیات و شخصیت کودکان خود ببینیم.
بهتر است قبل از خرید از تصاویر، محتویات داخل کتاب اطمینان حاصل کنید. هم چنین در خرید کتاب داستان کودک حتما توجه داشته باشید که کتاب داستان باید متناسب با سن و شرایط کودک باشد. در صورتی که این نکات در تهیه کتاب رعایت شود، علاوه بر کودکان، بزرگسالان نیز تاثیر آن را در زندگی و جامعه مشاهده خواهند کرد.

kidibook

دیدگاه‌ها

تمامی حقوق این سایت متعلق به کیدی بوک می باشد.

Copyright © 2020 Kidibook