فروشگاه اینترنتی کیدی بوک | مرجع کتاب کودک و نوجوان | وارد شوید | ثبت نام کنید

آشنایی با رمان نوجوان

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
بازدید 46
کتاب نوجوان

چرا باید نوجوانان را تشویق به خواندن رمان نوجوان کنیم؟
همه ما از این موضوع که کتابخوانی در هر سنی مهم و با ارزش است، اطلاع داریم. برای ترویج کتاب خواندن و اثر آن در زندگی، مهم نیست برای چه سن و چه موقعیتی تلاش می کنیم. در هر صورت این کاری با ارزش است که تاثیر آن علاوه بر فرد، در جامعه نیز مشاهده می شود. یکی از سنینی که باید برای فرهنگ کتابخوانی و کتاب خواندن در آن تلاش کنیم، نوجوانان هستند. از آن جایی که نوجوانی سنی با ارزش و طلایی برای هر فرد و گروهی محسوب می شود، خرید کتاب و آموزش آن تاثیر زیادی در سلامت آینده جامعه دارد. یکی از راه هایی که نوجوانان جذب کتاب و کتابخوانی می شوند، تشویق آنان به خواندن رمان نوجوان است.
نوجوانی سنی است که در صورت پرورش و تربیت درست فکری، خلاقیت و مهارت، تغییرات بزرگی در نوجوانان شکل می گیرد. از آن جایی که این سن با ناملایمات و سختی های زیادی نیز همراه است، داشتن یک راهنمای درست می تواند کل زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد. مسلم است که در بسیاری از مواقع این راهنما کتاب است.
انتخاب کتاب مناسب تاثیر زیادی در جذب نوجوانان به کتابخوانی و علاقه مند شدن به این حوزه دارد. رمان نوجوان به دلیل لحن داستانی گیرا و خلق موقعیت های متنوع، به نوجوانان در توسعه مهارت هایی چون تقویت خلاقیت و خیال پردازی کمک می کند. تقویت این مهارت ها در نوجوانان به انتخاب درست آنان برای آینده و مسیری که باید در جامعه ای سالم طی کنند، کمک می کند.

چه کتاب هایی برای نوجوانان چاپ شده است؟
در سال های اخیر انتشاراتی های مختلفی بخش بزرگی از کتاب های خود را به نوجوانان و رمان نوجوان اختصاص داده اند. خیلی از این انتشاراتی ها به صورت کاملا اختصاصی برای کودک و نوجوان فعالیت می کنند. کتاب هایی که این انتشارات ها منتشر کرده اند، موضوعات مختلف داستانی، آموزشی، سرگرمی و… را در بر میگیرد. شما با یک جست و جوی ساده در اینترنت با ناشر های زیادی که برای کودک و نوجوان فعالیت می کنند مواجه می شوید. بیشتر این کتاب ها دارای محتواهای جذاب و پند آموزی هستند که چیزهای زیادی را به نوجوانان و حتی بزرگسالان می آموزند.

چه کتاب هایی برای نوجوانان مناسب است؟
کتاب های زیادی وجود دارند که برای گروه سنی نوجوانان ترجمه و چاپ شده اند. اما در این بین یکی از سوال هایی که در خرید کتاب برای نوجوانان به میان می آید، این است که در بین این همه کتاب های مختلف، چه کتاب هایی برای نوجوانان مناسب است؟
در بین دسته های مختلفی از کتاب ها که برای نوجوانان منتشر شده است، رمان نوجوان از همه شناخته شده تر و محبوب تر است. رمان نوجوان موضوعات مختلفی نظیر رمان نوجوان عاشقانه، طنز، ترسناک، ادبیات کلاسیک، جنایی، فانتزی و… را در بر می گیرد. هر کدام از این دسته ها جذابیت ها و شگفتی های منحصر به فرد خود را دارند. کتاب هایی که در این زمینه ها منتشر شده اند به قدری متنوع و گسترده هستند که این قابلیت را دارند که هر نوجوانی را با هر سلیقه ای به خود جذب کند. مهم است که نوجوانان در خرید رمان نوجوان به سلیقه و علایق خود توجه کنند تا از مطالعه و کتابخوانی لذت ببرند.
جالب است بدانید که رمان نوجوان فقط برای خواندن نوجوانان مناسب نیست. خیلی از بزرگسالان نیز از خواندن این داستان ها و فانتزی های مختلف لذت می برند. ما به همه افراد در هر سن و با هر سلیقه ای پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده خرید رمان نوجوان و خواندن آن را تجربه کنند. مطمئن باشید که از آن لذت خواهید برد.

kidibook

دیدگاه‌ها

تمامی حقوق این سایت متعلق به کیدی بوک می باشد.

Copyright © 2020 Kidibook