فروشگاه اینترنتی کیدی بوک | مرجع کتاب کودک و نوجوان | وارد شوید | ثبت نام کنید

آشنایی با کتاب بزرگسال

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
بازدید 79
کتاب بزرگسال

آشنایی با کتاب بزرگسال:

شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین سنین برای فرهنگ سازی در جهت کتاب و کتابخوانی بزرگسالان هستند. کتاب، کتابخوانی و مطالعه در این زمان یکی از ملزومات زندگی برای رشد و افزایش آگاهی است. در این دنیای گسترده و شرایط متفاوت و متغیر جامعه، مطالعه و خرید کتاب به ویژه خرید کتاب بزرگسال باید به یکی از ملزومات زندگی تبدیل شود. مطالعه کتاب بزرگسال علاوه بر تاثیرات بزرگی که می تواند در جامعه ایجاد کند، در سطح خانواده و فرهنگ سازی برای نسل جدید نیز تاثیرگذار است.
مطالعه کتاب بزرگسال کمک می کند تا افراد در هر سن، شرایط و موقعیتی که هستند، با اندیشه ها افکار مختلف آشنا شوند. آن ها در این مسیر با افراد با نظرات متفاوتی ارتباط برقرار می کنند و دائم در تلاش برای رشد فردی و جمعی خود هستند.
با کتابخوانی و خرید کتاب بزرگسال از دنیای روز و نظریات و اتفاقات جدیدی که در اطراف ما می افتد، عقب نمی مانیم. از آنجایی که برای کسب دانش و رشد آگاهی هیچ پایان و انتهایی وجود ندارد، خواندن کتاب بزرگسال تاثیر بزرگی را در پیدا کردن خود در این دنیای پهناور ایجاد می کند. در این میان خرید کتاب بزرگسال، کیفیت زندگی ما را بالا می برد و انگیزه ای جدید برای زندگی در ما ایجاد می کند.

پیشنهاد هایی برای ترغیب به کتابخوانی:

قبل از هرچیزی باید بدانیم که خواندن کتاب بزرگسال ما برای خانواده و آشنایی فرزندان و کودکان اطراف ما بسیار مهم است. کودکان از ما کتاب خواندن را می آموزند. عادت ما به مطالعه عامل مهمی است که در ما و اطرافیانمان تاثیر می گذارد. در واقع باید کتاب خواندن را از خود و خانواده خود شروع کنیم. در صورتی که هر یک ما اول روی خودمان به عنوان فردی تاثیرگذار در زندگی سرمایه گذاری کنیم، کوچک تر های ما نیز علاقه مند به کتابخوانی می شود. به همین دلیل هم تهیه و خرید کتاب بزرگسال و ترویج خواندن آن در زندگی همه ما ارزشمند است.
کتاب خواندن را می توان با کتاب بزرگسال کوچک و کم حجم شروع کرد. کتاب هایی که نیاز به درک عمیقی ندارد و به راحتی می توان کتاب خواندن را از آن ها شروع کرد. این کتاب ها برای شروع، بزرگسالان و نوجوانان حتی کودکان را علاقه مند به کتابخوانی می کند. پس گذشتن مدتی کوتاه جا افتادن مطالعه در زندگی به عنوان نوعی عادت، می توان مطالعه را به شکل عمیق تر و حرفه ای تری دنبال کرد. مهم این است که بدانیم برای شروع کتابخوانی هیچ وقت دیر نیست.

 

شکل های مختلف کتابخوانی:

در این زمان کتابخوانی را می توان به شکل ها و فرم های مختلف انجام داد. از آنجایی که همه افراد در زندگی پرمشغله امروز، وقت و انرژی کافی برای کتاب خواندن ندارند، این روش ها می تواند جایگزین مناسبی برای کتابخوانی باشد. مخصوصا برای کتاب بزرگسال که این اشکال بسیار متنوع تر هم می شود.

برای نمونه الان می توان کتاب خوانی را به صورت الکترونیکی و حتی با نرم افزارهای اندرویدی مختلف انجام داد. کتاب ها الان به شکل های مختلف پی دی اف و فایل های صوتی وجود دارد. در خیلی از اپلیکیشن ها کتاب ها را به صورت صوتی منتشر می کنند. برای این منظور افراد می توانند در هر جایی که هستند؛ در اتوبوس، مترو، محل کار یا هر جای دیگری که قرار دارند، از این قابلیت استفاده کنند.
در بسیاری از اپلیکیشن های دیگر هم از کتابخوانی صوتی به شکل های دیگر هم بهره می گیرند. برای مثال می توان کتاب ها را در قالب پادکست گوش داد. این قابلیت ها کتاب خواندن و رشد و آگاهی را به شکل هایی عرضه می کنند که همه افراد، در هر موقعیت و شرایطی بتوانند از آن ها استفاده کنند.

kidibook

دیدگاه‌ها

تمامی حقوق این سایت متعلق به کیدی بوک می باشد.

Copyright © 2020 Kidibook