فروشگاه اینترنتی کیدی بوک | مرجع کتاب کودک و نوجوان | وارد شوید | ثبت نام کنید

آشنایی با کتاب نوزاد

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
بازدید 50
کتاب نوزاد

آشنایی با کتاب نوزاد:
خیلی از افراد معتقد هستند یکی از روش هایی که توانمندی های نوزادان را افزایش می دهد، خواندن کتاب نوزاد برای آنان است. شاید کتاب نوزاد به نسبت کتاب های دیگری که در بازار برای گروه های سنی مختلف وجود دارد، مورد توجه واقع نشود. دلیل آن هم مشخص است چون نوزادان توانایی خواندن ندارند و تهیه کتاب برای آنان مستلزم این است که کسی برای آن ها کتاب بخواند. اما همه این موضوع ها از اهمیت خرید کتاب نوزاد کم نمی کند. خواندن کتاب نوزاد، آن ها را از همان کودکی با کتاب خواندن آشنا می کند و برای آن ها جنبه سرگرمی و بازی نیز دارد.
برای خیلی از خانواده ها آشنا کردن کودکان از همان دوران نوزادی با کتاب بسیار مهم و با اهمیت است. خرید کتاب نوزاد و خواندن آن برای کودکان می تواند بذر عشق و علاقه به کتابخوانی و داستان در وجود آن ها بکارد.

انواع مختلف کتاب نوزاد برای خرید:
شاید کمتر کسی باشد که به کودکان و نوزادان در رواج فرهنگ کتابخوانی توجه کند. به همین دلیل هم افراد کمی هستند که با انواع کتاب نوزاد و شکل های متنوع آن آشنا باشند.
این کتاب ها معمولا برای کودکان تا رده سنی دو سال مناسب است. در انتشار کتاب نوزاد معمولا سعی می شود از جنس هایی استفاده کنند تا اگر نوزادان کتاب ها را در دهانشان گذاشتند، از نظر بهداشتی مناسب باشد و به آن ها آسیبی وارد نکند. افرادی که تقاضای خرید کتاب نوزاد دارند نیز بهتر است حتما به این نکته مهم توجه کنند. کتاب نوزاد را به شکل های جالب پارچه ای، مقوایی، سفره ای و کتاب هایی با تعداد کلمات کم و محدود برای نوزادان معرفی می کنند. این تنوع هم برای نوزادان و هم برای بزرگسالان جذاب و دوست داشتنی است.
یکی دیگر از مواردی که تنوع زیادی در کتاب نوزاد ایجاد می کند، تصویرگری آن است. از آنجایی که نوزادان از محتوا و نکته های پندآموز کتاب چیز زیادی متوجه نمی شوند، تصویرها و رنگ های به کار رفته درخواندن کتاب برای نوزادان بسیار مهم است. حتی بهتر است این تصاویر بدون پیچیدگی و ساده باشد، تا مهارت های دیداری را هم در نوزادان تقویت کند. در نتیجه بهتر است در خرید کتاب کودک علاوه بر محتوا، به تصویرگری و جذابیت بصری آن برای کودکان نیز توجه شود.

زمان مناسب خواندن کتاب برای نوزادان:
شاید بتوان گفت بهترین زمان برای خواندن کتاب نوزاد قبل از خواب باشد. به صورتی که می توانید این کار را در طول روز یا در شب انجام دهید. خواندن کتاب برای نوزاد همراه با نوازش کردن او، برای نوزادان آرامش بخش و لذت بخش است. برای این کار بهتر است از کتاب های ساده تر و سبک تر شروع کنید. کتاب های کوچک تر و سبک تر حمل آسان تری دارند و شما در هر زمان و هر مکانی که قرار دارید می توانید آن را به آسانی در دست گرفته و از آن استفاده کنید.
یکی از زمان های مناسب دیگر در خواندن کتاب نوزاد وقتی است که فضای خانه یا محلی که در آن قرار دارید، ساکت و آرام است. در این زمان ها وقتی نوزاد سیر است و یا پوشکش تعویض شده است، می تواند فرصت مناسبی باشد تا به سراغ کتابخوانی برای نوزادان خود بروید.
خواندن کتاب با صدای آرام آرامش زیادی به کودکان می دهد. برای این منظور می توانید از کتاب های شعری که دارای قافیه هستند استفاده کنید. هم چنین نگاه کردن نوزادان به صفحه کتاب و تصاویر رنگی برای آنان دوست داشتنی است و سرگرم کننده است. همه این روش ها به شما کمک می کنند تا وقت بیشتر و مفیدتری را همراه با فرزندان خود سپری کنید.

kidibook

دیدگاه‌ها

تمامی حقوق این سایت متعلق به کیدی بوک می باشد.

Copyright © 2020 Kidibook