فروشگاه اینترنتی کیدی بوک | مرجع کتاب کودک و نوجوان | وارد شوید | ثبت نام کنید

آشنایی با کتاب های داستان برای خواب

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
بازدید 85
کتاب خواب

آشنایی با کتاب های داستان برای خواب:

کمتر کسی است که قصه گفتن قبل از خواب برای کودکان را تجربه نکرده باشد. همه ما قطعا در چنین موقعیت هایی قرار گرفته ایم و یکی از سوال هایی که برایمان پیش آمده این است که باید چه داستانی تعریف کنیم؟ در واقع باید چه داستان خوابی انتخاب کنیم؟ گفتن داستان برای خواب یکی از روش های تاثیرگذار برای به خواب رفتن به خصوص برای کودکان است. البته که نباید داستان گفتن برای خواب را محدود به کودکان کرد. حتی بزرگسالان نیز از خواندن و شنیدن داستان برای خواب به شکل های مختلف لذت می برند.

خیلی از کودکان مقاومت زیادی در برابر خوابیدن دارند. به همین دلیل خیلی از والدین همواره به دنبال راه هایی هستند تا علاوه بر آرامش کودک، زمان بیشتری نیز برای استراحت داشته باشند. یکی از این راه ها داستان گفتن برای خواب است. اما حتی برای داستان گفتن هم محدودیتی وجود دارد زیرا از جایی به بعد داستان ها تکراری و کسل کننده می شوند. برای کسانی که گرفتار این شرایط می شوند نیز راهکاری وجود دارد. تهیه کتاب داستان برای خواب می تواند از مشکلات پیدا کردن داستان برای خواب کودکان کم کند. در واقع این کار یکی از راه هایی است که باعث می شود اشتیاق کودکان برای خواب بیشتر شود. هم چنین والدین نیز می توانند وقت بیشتری را همراه با کودکان خود بگذرانند.

تاثیر داستان قبل از خواب برای کودکان:

در ابتدا وقتی از گفتن داستان برای خواب صحبت می شود، شاید تنها چیزی که به ذهن می رسد، تلاش برای خواباندن کودکان است. اما نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که داستان قبل از خواب تاثیرات بیشتری برای سلامت روان کودک شما دارد. یکی از تاثیرها، کیفیت خواب کودکان است. به طوری حتی انتخاب داستان هم می تواند در کیفیت خواب کودک نقش موثری داشته باشد.

وقتی وقت مفیدی را به بودن در کنار کودکان قبل از خواب اختصاص می دهید، در واقع شما در حال تامین کردن آرامش و امنیت برای کودکان خود هستید. کودکان با صدای شما که در حال تعریف کردن داستان هستید آرام می گیرند و به خواب می روند.

از طرف دیگر باید به تهیه کتاب داستان برای خواب نیز توجه داشته باشید. به طوری که ممکن است داستان های ترسناک و خشن باعث شوند، خواب کودکان با آرامش همراه نباشد. از طرفی در صورتی که داستان محتوای مناسب و مفیدی داشته باشد، علاوه بر آموزنده بودن، آرامش خواب کودکان را هم برهم نمی زند. در نتیجه باید در تهیه کتاب داستان برای خواب کودکان توجه لازم را داشته باشید.

مزایای داستان قصه گفتن قبل از خواب برای کودکان:

داستان گفتن برای خواب کودکان برخی اهداف و مزایایی دارد که دانستن آن ها به ما کمک می کند تا بدانیم باید در تهیه داستان برای خواب چه انتخابی داشته باشیم. از جمله این اهداف می توان به آشنایی با محیط پیرامون و ارتباط گرفتن کودکان با محیط اطرافشان اشاره کرد.

کودکان در هنگام شنیدن این داستان ها با بسیاری از ارزش های زندگی و ارزش های رفتاری و اجتماعی برای زندگی کردن آشنا می شوند. آن ها در هنگام شنیدن داستان برای خواب روی داستان تمرکز می کنند. در واقع شنیدن داستان روی افزایش تمرکز آن ها تاثیر دارد.

هم چنین شنیدن داستان برای خواب روی رشد مسائل فردی و اجتماعی کودکان نیز تاثیر دارد. برای نمونه روی رشد مسائل عاطفی یا کلامی کودک تاثیر می گذارد.

یکی از مسائل مهم دیگری که در شنیدن داستان برای خواب کودک بسیار مهم است، رشد قوه تخیل آن ها است. دانستن این موضوع یکی از نکته هایی است که باید در تهیه کتاب داستان برای خواب کودکان به آن توجه کنیم

kidibook

دیدگاه‌ها

تمامی حقوق این سایت متعلق به کیدی بوک می باشد.

Copyright © 2020 Kidibook