فروشگاه اینترنتی کیدی بوک | مرجع کتاب کودک و نوجوان | وارد شوید | ثبت نام کنید

اهمیت کتابخوانی و کتاب در زندگی

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
بازدید 87
اهمیت کتابخوانی

اهمیت کتابخوانی و کتاب در زندگی:

همه ما کتابخوانی و خرید کتاب را دوست داریم. خیلی از ما حتی کتابخانه های بزرگی هم در خانه های خود داریم که پر از کتاب های گوناگون با موضوعات متنوع هستند. اما چیزی که بیشتر ما به آن اهمیت نمی دهیم یا وقت خیلی کمی را در طول روز، هفته یا ماه به آن اختصاص می دهیم، کتابخوانی است.

به طور کلی در صورتی که از هر فرصتی که پیش می آید، برای افزایش آگاهی و بالا بردن اطلاعات خود استفاده کنید، شاید بتوانید از زندگی خود در کنار دیگران لذت بیشتری ببرید. یکی از این راه ها کتاب خوانی است. چه بسا روزی تصمیم گیری در رابطه با این موضوع آینده شما را دگرگون کند. در ادامه این مقاله ما به موضوعاتی درباره کتاب و کتابخوانی می پردازیم.

 

راهکارهای مناسب برای شروع کتابخوانی:

همه ما وقتی قصد داشتیم کتابخوانی را شروع کنیم، همیشه این سوال برایمان پیش می آمد که باید از کجا شروع کنیم؟ یکی از دلایلی که این سوال در ذهن ما شکل می گیرد این است که از بین این همه کتاب های گوناگونی که در بازار وجود دارد و تبلیغات های گسترده ای که  می شود، ما چه کتابی را باید انتخاب کنیم؟

جواب این سوال خیلی ساده است. بهتر است به سراغ علاقه خود بروید. اگر بخواهیم به طور کلی کتاب ها را دسته بندی کنیم، می توانیم آن ها را در دو گروه کتاب هایی با ادبیات داستانی و غیرداستانی تقسیم بندی کنیم. حالا گشتن برای یافتن کتاب با موضوع مورد علاقه تان خیلی راحت تر می شود. درست است که در همین بین نیز خرید کتاب دلخواهتان با موضوعی که مدنظرتان دارید سخت است. برای همین در ادامه ما راهکار هایی را به شما ارائه می دهیم که کتاب مورد علاقه تان را پیدا کنید. این راه ها به شما کمک می کند تا به کتابخوانی علاقه مند شوید.

 

توجه به علاقه شخصی:

گفتیم که مهم است که علاقه شخصی خود را از اولویت های کتابخوانی قرار دهید. شما ممکن است برای خرید کتاب به سراغ کتاب های متنوع با موضوعات گوناگون بروید. اما ناخودآگاه برای کتابخوانی، علاقه خود را اولویت قرار می دهید. برای این منظور باید بدانید که در جست و جوی چه سبک کتاب هایی هستید. در صورتی که اطلاعات کافی از آنچه برای شما لذت بخش و دوست داشتنی است داشته باشید، کتابخوانی می تواند برای شما تبدیل به عادت و بخشی جدا نشدنی از زندگیتان شود.

 

توجه به نگارش و سبک کتاب:

تنها نکته ای که در خرید کتاب باید به آن توجه کنید، علاقه نیست. اگر متن کتاب سنگین و خارج از فهم و درک شما باشد، کتابخوانی برای شما خسته کننده و ملال آور می شود. برای این کار می توانید قسمتی از متن کتاب یا خلاصه ای از آن را بخوانید. در صورتی که مشاهده کردید متن یا روایت کتاب به گونه ای است که شما را از کتابخوانی خسته می کند، ما به شما پیشنهاد می کنیم از خرید آن منصرف شوید.

 

به جست و جوی اینترنتی بپردازید:

در صورتی که از جمله افرادی هستید که در کتابخوانی و خرید کتاب وسواس زیادی به خرج می دهید، جست و جوی اینترنتی و تحقیق و مطالعه درباره آن هم می تواند گزینه موثری برای شما باشد. در اینترنت می توانید به جست و جوی صفحاتی که موضوعات خوبی درباره کتابخوانی ارائه می دهند، بپردازید.

هم چنین ارتباط برقرار کردن در گروه ها یا محیط هایی که شما را با کتاب ها و سلیقه های مختلف آشنا می کند نیز بسیار مفید است. در خیلی از وب سایت ها کتاب های محبوب و پرفروش را مشاهده می کنید. علاوه بر آن، این فرصت را دارید تا نظر های مربوط به آن ها را هم بخوانید. هم چنین می توانید نظر خود را هم درباره کتاب یا موضوعات مختلف با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

kidibook

دیدگاه‌ها

تمامی حقوق این سایت متعلق به کیدی بوک می باشد.

Copyright © 2020 Kidibook