فروشگاه اینترنتی کیدی بوک | مرجع کتاب کودک و نوجوان | وارد شوید | ثبت نام کنید

فواید و مزایای کتابخوانی

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
بازدید 52
فواید کتابخوانی

فواید و مزایای کتابخوانی:

همه ما از کتابخوانی و فواید آن در زندگی هایمان آگاه هستیم. قطعا این مزایا و فواید آنقدر زیاد هستند که در یک مقاله چند کلمه ای نگنجد. ما در اینجا به برخی از این مزایا می پردازیم. امیدواریم از خواندن آن لذت ببرید و کتاب خواندن در میان زندگی شما جا باز کند و به نوعی عادت تبدیل شود.

بهبود فعالیت مغز:

شاید هیچ فعالیتی به اندازه کتابخوانی تاثیرات مثبتی برای مغز نداشته باشد. برخی پژوهش ها حاکی از این موضوع هستند که کتاب خواندن و مطالعه، تاثیرات مثبتی روی فعالیت مغز دارند. برای درک بهتر این شرایط، خوب است بدانید مغز نیز ممکن است دچار بیماری هایی مثل آلزایمر شود و نیاز به ورزش دارد. برخی فعالیت ها مانند ورزش برای مغز محسوب می شوند. کارهایی مثل تلویزیون دیدن یا گوش دادن به رادیو شاید به اندازه مطالعه و کتابخوانی موثر نباشند. هم چنین فعالیت های دیگری مثل حل کردن پازل و جدول نیز می توانند راهکارهای مهم و موثری برای فعالیت مغز و جلوگیری از برخی بیماری ها باشد.

کسب دانش و کاهش استرس:

شاید به جرات بتوانیم بگوییم یکی از بزرگ ترین راه ها و کارهایی که می توانیم برای کسب علم و دانش انجام دهیم، مطالعه و کتابخوانی باشد. کتاب ها منبع های معتبری هستند که به آسانی اطلاعات زیادی را در اختیار ما قرار می دهند. در این بین هر چه ما به خواندن کتاب های متنوع با موضوعات گوناگون بپردازیم، اطلاعات و دانش ما نسبت به مسائل گوناگون نیز افزایش می یابد.
شاید برای شما جالب باشد که بدانید کتاب خواندن برای کاهش استرس نیز راه حلی مفید است. ما به این موضوع که کتاب خواندن تاثیر زیادی در عملکرد فعالیت مغز دارد، اشاره کردیم. علاوه بر آن کتابخوانی مانند برخی فعالیت ها مانند گوش دادن به موسیقی باعث کاهش استرس می شود و تاثیرات مفید بیشتری روی بدن ایجاد می کند.

تقویت مهارت های گوناگون:

کتاب خواندن باعث تقویت برخی مهارت ها در زندگی های ما می شود. برای نمونه کتابخوانی باعث افزایش گستره واژگانی افراد و ارتباط آن ها با افراد مختلف می شود. هم چنین در این میان کتاب باعث تقویت قدرت نوشتن و نویسندگی نیز می شوند. بسیاری از نویسندگان بزرگ جایگاه خود را به واسطه مطالعه بسیارشان به دست آورده اند. کسانی که می خواهند مهارت های خودشان را در یک موضوع خاص تقویت کنند، مطالعه کتاب ها در حوزه مرتبط با علاقه شان به آن ها کمک می کند تا مهارت هایشان را در آن حیطه افزایش دهند.
کتابخوانی باعث تقویت روحیه و تفکر انتقادی می شود. به گونه ای که به راحتی در بحث ها و مسائل مختلف، موضوعات را باور نمی کنیم. تفکر نقادانه روی قدرت تصمیم گیری نیز تاثیرگذار است. در حقیقت هرچه مطالعه بیشتری داشته باشیم، قدرت تجزیه و تحلیل ما در مسائل گوناگون افزایش پیدا می کند. به طور کلی خواندن بیشتر به درک عمیق تر ما در زندگی کمک زیادی می کند.

کتاب خواندن سرگرمی مفید و الهام بخش:

یکی از سرگرمی های مفید و ارزانی که اکثر ما می توانیم آن را تجربه کنیم، کتاب خواندن است. این سرگرمی قابل دسترس است و نیازی به صرف انرژی زیادی ندارد. با خرید یک کتاب، ما مدت ها برای آن وقت می گذاریم و از آن لذت می بریم.

هم چنین کتاب خواندن می تواند الهام بخش ما برای انجام کارهای گوناگون به ویژه انجام کارهای مورد علاقه مان در زندگی شود. کتاب خواندن می تواند بهترین راه برای گرفتن انگیزه و تلاش برای رسیدن به هدف مورد نظر ما شود. به همین دلیل هم همه ما برای رسیدن به هدف مورد نظرمان، در کنار تلاش کردن نباید از مطالعه و کتابخوانی غافل شویم.

kidibook

دیدگاه‌ها

تمامی حقوق این سایت متعلق به کیدی بوک می باشد.

Copyright © 2020 Kidibook