فروشگاه اینترنتی کیدی بوک | مرجع کتاب کودک و نوجوان | وارد شوید | ثبت نام کنید

مزایای خرید کتاب نوزاد از کیدی بوک

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
بازدید 69
کتاب نوزاد

مزایای خرید کتاب نوزاد؟

نیازی به گفتن نیست که خرید کتاب و کتابخوانی چه مزایا و ویژگی هایی برای جامعه دارد. همه ما از تبعات نخواندن کتاب در جامعه آشنا هستیم. خرید کتاب نوزاد نیز از این موضوع مستثنی نیست. نوزادان قابلیت شنیدن صداها و یادگیری برای سخن گفتن را دارند. خرید کتاب نوزاد برای آن ها و خواندنش باعث می شود با واژه های جدید تر و بیشتری آشنا شوند. این واژه ها در ناخودآگاه آن ها ثبت می شود و یادگیری برای سخن گفتن را در آن ها تقویت می کند. بسیاری معتقدند والدینی که از کودکی برای نوزادان خود کتاب می خوانند یا با آن ها صحبت می کنند، نسبت به نوزادان دیگر با کلمات بیشتری آشنا هستند.
زمانی که برای نوزادان، کتاب نوزاد می خوانید، آن ها احساسات متفاوت را در شنیدن صداهای مختلف از شما دریافت می کند. این موضوع می تواند در تعامل کودکان شما در آینده و رشد اجتماعی او تاثیرگذار باشد.
به طور کلی خرید کتاب نوزاد و کودک، همراه با رشد و تربیت آن ها در محیطی مملو از کتاب در رشد تحصیلی و انتخاب مسیر آینده او تاثیر زیادی دارد. از مهم ترین کارهایی که والدین می توانند برای کودکان خود انجام دهند، خرید کتاب نوزاد و هر کتاب دیگری متناسب با سن آنان است. با این کار کودکان درک درست تری نسبت به محیط اطراف خود پیدا می کنند و زندگی خود را با دانش و آگاهی ادامه می دهند.

تفاوت سنی نوزادان در فهم مطالب:

نوزادان در هرسنی درک متفاوتی از محیط اطرافشان دارند. آن ها از همان ابتدا نمی توانند همه چیز را به خوبی تشخیص دهند. مسلم است که توانایی های آن ها به مرور زمان تقویت می شود. برای خرید کتاب نوزاد و خواندن کتاب نوزاد نیز باید اطلاع کافی از توانایی های آن ها در ماه ها و سال های اول زندگیشان داشته باشیم.
خرید کتاب نوزاد برای نوزادانی که تازه متولد شده اند:
نوزادانی که به تازگی متولد شده اند، درک درستی از داستانی که شما برای آن ها بازگو می کنید، ندارند. ولی همانطور که گفته شد، نوزادان صداهای مختلف را می شنوند و روی آن ها تمرکز می کنند. به همین دلیل هم خرید کتاب نوزاد و خواندن داستان ها برای آن ها آرام بخش است. در این سن قدرت بینایی نوزادان هنوز ضعیف است و نمی توانند اشکال و تصاویر داخل کتاب را به درستی مشاهده کنند. اما نکته ای که مشخص است این است که دیدن رنگ های روشن و براق برای او سرگرم کننده و جذاب است.

نوزاد چهار تا شش ماهه:

نوزادانی که سنین چهار ماهگی تا شش ماهگی قرار دارند، علاقه بیشتری به تصاویر داخل کتاب از خود نشان می دهند. آن ها در این سن به وسایل چنگ می زنند و تلاش می کنند آن ها را در دستان خود نگه دارند. در این محدوده سنی در خرید کتاب نوزاد دقت کنید چون کودکان ممکن است وسایل را در دهان خود بگذارند.

نوزاد هفت ماه تا یک ساله:

نوزادانی که در سن هفت ماهگی تا یک سالگی هستند، فهم و درک بیشتری نسبت به اتفاقات و اشکال داخل کتاب دارند. آن ها در این سن به چیزهای بیشتری و اتفاقاتی که در اطرافشان می افتد، واکنش نشان می دهند. کودکان در این سن حتی قادرند به بعضی چیزهایی که شما برای آن ها تعریف می کنید، پاسخ دهند. نوزادان و کودکان در این سن می توانند به کمک شما صفحات کتاب را ورق بزنند و اصوات مختلفی را با دهان خود تولید کنند. اگر علاقه مند به خرید کتاب نوزاد هستید، حتما به رده سنی کودکان و داستان هایی که برای آن ها تعریف می کنید، توجه لازم را داشته باشید.

kidibook

دیدگاه‌ها

تمامی حقوق این سایت متعلق به کیدی بوک می باشد.

Copyright © 2020 Kidibook