فروشگاه اینترنتی کیدی بوک | مرجع کتاب کودک و نوجوان | وارد شوید | ثبت نام کنید

گروه بندی سنی برای خرید اینترنتی کتاب کودک

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: ۹ خرداد ۱۴۰۱
بازدید 58
خرید آنلاین کتاب

گروه بندی سنی برای خرید اینترنتی کتاب کودک:

محدوده سنی کودکان سال های زیادی را در بر می گیرد. مسلم است که نمی توان برای همه کودکان در سنین مختلف، کتاب های یکسانی را معرفی کرد. بنابراین در خرید اینترنتی کتاب کودک باید به گروه بندی درجه سنی کتاب ها توجه کرد. برای مثال نمی توان کتاب هایی را که برای کودکان دو ساله مناسب است را برای کودکان پنج یا شش ساله تهیه کرد. انتخاب نامناسب علاوه بر این که باعث دلزدگی کودک شما از کتابخوانی می شود، نتیجه مناسبی را هم برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در کودکان در پی ندارد.
ممکن است در خرید اینترنتی کتاب کودک درجه سنی کتاب مد نظر شما با سن کودک شما مغایرت داشته باشد، در آن صورت شما می توانید با راهنمایی گرفتن از دیگران یا جست و جوی بیشتر، کتاب هایی را انتخاب کنید که مناسب کودک شما باشد.
در خرید کتاب کودک، طراحی سایت ها به گونه ای است در این مورد به شما کمک می کند. شما با مراجعه به سایت های مختلف، مشاهده می کنید که کتاب ها برای هر گروه سنی به خصوص کودکان در محدوده سنین گوناگون مشخص شده اند. در این گروه ها شما به راحتی می توانید کتابی را که مناسب کودک شما است پیدا کنید و سفارش دهید.

توجه به نثر و دایره واژگانی:

در خرید اینترنتی کتاب، باید به فونت و نگارش واژه های کتاب توجه کنید تا مناسب کودکان باشد. کودکان در هنگام آموزش، واژه ها را با فونت های ساده می آموزند. به همین دلیل هم بهتر است کتاب هایی را برای خرید اینترنتی کتاب کودک انتخاب کنید که دارای فونت های خاص یا پیچیده نباشند. کتاب هایی با فونت ساده و درشت متناسب با چیزی که کودکان آموزش دیده اند، برای کودکان راحت تر هستند و باعث علاقه مند شدن آن ها به کتابخوانی می شود.
هم چنین در خرید اینترنتی کتاب کودک فونت کتاب ها نباید ریز باشد. به طوری که بهتر است سطرهای کتاب ها از هم فاصله زیادی نداشته باشند و درشت تر باشند. کتاب هایی با سطر های زیاد و طولانی ممکن است برای کودکان امروزی خسته کننده باشند و از علاقه آن ها به کتابخوانی بکاهد.
علاوه بر فونت، در خرید اینترنتی کتاب کودک کتابی که برای کودک خود انتخاب می کنید باید با دانش و دایره واژگانی کودک شما هماهنگی داشته باشد. مسلم است که کتاب هایی که دارای نثر های پیچیده هستند، ممکن است کودکان را در خواندن دچار مشکل کند. در این شرایط کودکان مفهوم کتاب را متوجه نشوند و درکی از آن نداشته باشند. در آن صورت تهیه کتاب و تشویق آن ها به کتابخوانی فایده ای ندارد و می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

توجه به تعداد صفحات کتاب کودک:

تعداد صفحات کتاب هم یکی از نکاتی است که باید به آن توجه شود. مشخص است که تعداد صفحات کتاب برای کتاب هایی که دارای تصویر هستند با کتاب هایی که دارای متن و کتاب هایی که علاوه بر متن، تصویر هم دارند، متفاوت هستند. برای مثال تعداد صفحات برای کتاب هایی فقط متن دارند و تصویری در آن ها وجود ندارد باید کمتر از کتاب هایی باشد فقط دارای تصویر هستند.

لازم به ذکر است که توجه به تعداد صفحات در خرید اینترنتی کتاب کودک به سن کودکان هم بستگی دارد. به هر نحو تعداد صفحات کتاب نباید به گونه ای باشد که کودکان از کتاب خواندن خسته شوند و علاقه خود را به آن ها از دست دهند.

طبیعی است که هرچه سن کودکان افزایش یابد می توان کتاب هایی را برای آن ها تهیه کرد که تعداد صفحات بیشتر و موضوعات جذاب تری داشته باشد. اما برای شروع و ابتدای کتابخوانی برای کودکان باید بدانید که چه کتاب هایی را با چه موضوعات و چه تعداد صفحه ای تهیه کنید.

kidibook

دیدگاه‌ها

تمامی حقوق این سایت متعلق به کیدی بوک می باشد.

Copyright © 2020 Kidibook